Nieuw bureau helpt retailers klantreis in kaart te brengen

Spindle & Loud verschaft bedrijven onderscheidende marktpositie

10 FEBRUARI 2015, ZOETERMEER, 10 FEBRUARI
Bij veranderende tijden hoort een veranderende manier van werken. Spindle & Loud helpt bedrijven met het doorvoeren van een digitale transitie en het realiseren van een omni-channelstrategie. Geen eenmalige exercitie, maar een nieuwe manier van werken waarbij de focus op het in kaart brengen van de customer journey ligt.

Spindle & Loud is van mening dat voor een duurzame relatie tussen een bedrijf en klant twee factoren bepalend zijn: vertrouwen en een eenduidige, excellente klantervaring. Dit kan worden gerealiseerd door customer journey mapping; het in kaart brengen van de klantreis. Spindle & Loud gelooft dat ieder bedrijf zijn eigen ‘journey’ moet ontdekken en dat een strategisch bureau hierbij een waardevolle bijdrage kan leveren.

“Bij een omni-channel aanpak beïnvloeden bedrijven gedrag van bezoekers en klanten over alle on- en offline kanalen”, verduidelijkt eigenaar Dick Kakebeeke van Spindle & Loud. “Informatie op basis van meetgegevens moet inzicht geven hoe gedrag zich ontwikkelt. Dikwijls hebben bedrijven het probleem om deze informatie te plaatsen in de samenhang van de kanalen (touchpoints) en klantreis- en bezoek gedrag (customer journey).”

Volgens Kakebeeke is inzicht in samenhang noodzakelijk om aanpassingen te doen op basis van de gestelde doelen. “Spindle & Loud heeft een consultancy methodiek en techniek waarmee het mogelijk is om deze informatie als het ware continue te visualiseren en te beheren in volledige samenhang over alle kanalen en touchpoints. Effecten van aanpassingen kunnen daarmee direct inzichtelijk worden gemaakt.”

Over Spindle & Loud
Spindle & Loud is een strategisch bureau dat bedrijven helpt bij het in kaart brengen en beheren van hun Customer Experience. Spindle & Loud onderscheidt zich door de extra aandacht die zij besteedt aan Social Media, evenals dat zij het werken aan de customer journey niet als een eenmalige exercitie beschouwt maar als een continu proces. Spindle & Loud is een jong bedrijf met de ervaring van professionals afkomstig van toonaangevende consultancybedrijven, en weet als geen ander om te gaan met de complexiteit van een bedrijf en haar verschillende afdelingen om tot een optimale klantbeleving te komen.

"Bij een omni-channel aanpak beïnvloeden bedrijven gedrag van bezoekers en klanten over alle on- en offline kanalen." Dick Kakebeeke, eigenaar Spindle & Loud
"Informatie op basis van meetgegevens moet inzicht geven hoe gedrag zich ontwikkelt. Dikwijls hebben bedrijven het probleem om deze informatie te plaatsen in de samenhang van de kanalen (touchpoints) en klantreis- en bezoek gedrag (customer journey)." Dick Kakebeeke, eigenaar Spindle & Loud