Grolsch en NRC Media tekenen voor uitgebreide samenwerking

Grolsch drankenleverancier voor nieuw te openen NRC Mediacafé

26 APRIL 2012, ROTTERDAM
Grolsch en NRC hebben een handtekening gezet onder een 3-jarig contract dat de basis vormt voor een verregaande samenwerking. Grolsch wordt onder andere de drankenleverancier voor het in december 2012 te openen NRC mediacafé aan het Rokin 65. Deze nieuwe horecalocatie bestaat uit een groot café, een restaurant en een terras met 200 zitplaatsen. NRC Media wordt tevens mediapartner van Grolsch en er wordt gekeken naar een samenwerking op het gebied van evenementen en festivals.

Grolsch en NRC hebben een handtekening gezet onder een 3-jarig contract dat de basis vormt voor een verregaande samenwerking tussen beide bedrijven. Grolsch wordt onder andere de drankenleverancier voor het in december 2012 te openen NRC mediacafé aan het Rokin 65. Deze nieuwe horecalocatie bestaat uit een groot café, een restaurant en een terras met 200 zitplaatsen. NRC Media wordt tevens mediapartner van Grolsch en er wordt gekeken naar een samenwerking op het gebied van evenementen en festivals.

Match in merkwaarden
De ondertekening vond plaats in het nieuwe pand aan het Rokin door Jan Nales, Marketing Directeur van Grolsch, en Hans Nijenhuis, Directeur-uitgever van NRC Media. Na de ondertekening werd met een plop van de Grolsch beugelfles, geproost op het partnerschap. “Grolsch is er trots op dat de samenwerking met NRC nu officieel is beklonken. Er is een uitstekende match tussen beide bedrijven en we delen merkwaarden als authenticiteit, kwaliteit en vakmanschap. We geloven dat dit de basis is voor een zeer succesvolle samenwerking in de komende jaren”, aldus Jan Nales.

NRC eind 2012 naar Amsterdam
NRC Handelsblad en nrc.next verhuizen eind 2012 naar Amsterdam. Moederbedrijf NRC Media gaat het pand op Rokin 65 huren. Het wordt een transparant gebouw, met op de begane grond het Mediacafé en een debatruimte. Grolsch verzorgt voor het Mediacafé onder andere de aankleding van het bargedeelte en zorgt uiteraard voor de juiste bieren, passend bij de doelgroep van NRC. Naast Grolsch, zijn dit onder andere het kwaliteitsbier Pilsner Urquell en het Italiaanse Peroni Nastro Azzurro.

Het NRC Mediacafé opent in december 2012 haar deuren, waarna de samenwerking tussen Grolsch en NRC Media concreet van start gaat.

"Grolsch is er trots op dat de samenwerking met NRC nu officieel is beklonken. Er is een uitstekende match tussen beide bedrijven en we delen merkwaarden als authenticiteit, kwaliteit en vakmanschap. We geloven dat dit de basis is voor een zeer succesvolle samenwerking in de komende jaren." Jan Nales, Marketing Directeur van Grolsch