Charles Lansu treedt terug als directeur-uitgever bij magazine 360

27 MAART 2012, AMSTERDAM
Charles Lansu treedt per 1 april terug als directeur-uitgever van het magazine 360. Met de oprichting en succesvolle marktintroductie achter de rug beschouwt Lansu zijn missie als voltooid.

Het vorig jaar gelanceerde magazine 360 biedt elke twee weken een selectie uit de buitenlandse pers. Als uitgave van 360 International Media verschijnt het magazine in print, als iPad app en online. Tevens heeft 360 zijn crossmediale aanpak gestalte weten te geven met een levendige social media community en samenwerkingen met o.a. NRC Handelsblad, BNR Nieuwsradio en VPRO. Inhoudelijk werkt 360 intensief samen met het Franse weekblad Courrier International van Groupe Le Monde.

Tegen de marktontwikkelingen in, blijkt 360 een succes. Lansu hierover: “Van de oplage is inmiddels ruim een derde betaald door abonnees, losse verkoop, downloads en afname door business partners. Hiermee liggen we op koers om na 12 maanden de gehele oplage betaald weg te zetten. Hierin heb ik alle vertrouwen – ook zonder mijn dagelijkse bemoeienis. Vanaf dag één bereiken we precies die lezers die we op de tekentafel hebben geschetst: Nederlandstalige kosmopolieten, van student tot CEO, die graag hun grenzen verleggen. Die groep is groter dan 25.000, onze totaal verspreide oplage.”

“Dit resultaat biedt mij de gelegenheid mijn functie en verantwoordelijkheden als operationeel directeur-uitgever over te dragen aan en een nieuw avontuur aan te gaan.” Willem Jan Makkinga, voormalig uitgever van Trouw en nrc.next, neemt a.i. taken over terwijl Lansu als aandeelhouder en adviseur betrokken blijft bij 360 en zich vestigt als strategie consultant en interim manager in marketing en media.

"“Van de oplage is inmiddels ruim een derde betaald door abonnees, losse verkoop, downloads en afname door business partners. Hiermee liggen we op koers om na 12 maanden de gehele oplage betaald weg te zetten. Hierin heb ik alle vertrouwen – ook zonder mijn dagelijkse bemoeienis. Vanaf dag één bereiken we precies die lezers die we op de tekentafel hebben geschetst: Nederlandstalige kosmopolieten, van student tot CEO, die graag hun grenzen verleggen. Die groep is groter dan 25.000, onze totaal verspreide oplage.” " Charles Lansu
"“Dit resultaat biedt mij de gelegenheid mijn functie en verantwoordelijkheden als operationeel directeur-uitgever over te dragen aan en een nieuw avontuur aan te gaan.”" Charles Lansu