Newsweek en The Economist besteden aandacht aan Nederland

18 JANUARI 2012, AMSTERDAM
Twee van de meest gezaghebbende tijdschriften ter wereld schrijven over Nederland. Het magazine 360 brengt de vertaling van de beide artikelen in de nieuwe editie die morgen verschijnt.

Newsweek becommentarieert het ‘platform van paranoïde haat’ van Geert Wilders. ‘Als Wilders zo doorgaat, zal er bloed vloeien,’ aldus Newsweek. The Economist beschrijft het Nederlandse gesteggel over de dubbele nationaliteit. Volgens het tijdschrift is de dubbele nationaliteit een verschijnsel van alle tijden, dat integratie vergemakkelijkt en in Nederland toegestaan zou moeten worden.

Ook elders wordt door de buitenlandse pers aandacht gegeven aan Wilders, zo blijkt uit een overzicht dat 360 op haar site www.360mag.nl heeft gezet.

In deze editie van 360 staan verder artikelen uit de Arabische pers over Qatar, een Israëlisch opiniestuk over de Palestijnen en een interview met een Somalische zeepiraat. Vanaf morgen, donderdag 19 januari is dit nummer verkrijgbaar in de winkel en als app, in de AppStore.

Over 360

360 is een nieuw informatiemerk dat nieuwsverhalen uit de internationale pers selecteert, duidt en vertaalt voor het Nederlandstalige publiek. Voor Nederlanders bestaat de wereld voor 99 procent uit buitenland en het is van belang om te weten wat er in het buitenland over Nederland wordt geschreven. 360 verschijnt elke twee weken (24 keer per jaar), is verkrijgbaar in de winkel voor €5,95 en is nu tijdelijk voor 8 nummers maar 15 euro (normaal €39,80). Ook is 360 digitaal beschikbaar als app voor iPad. In een oplage van 25.000 wordt 360 uitgegeven door 360 International Media BV.

__________________________________________________________________________________________________________

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Katrien Gottlieb, hoofdredacteur 360, per telefoon (06 – 41 9 8 22 46)  of mail (redactie@360international.nl).

"Als Wilders zo doorgaat, zal er bloed vloeien. " Newsweek