Nieuw magazine 360 groot succes

07 DECEMBER 2011, AMSTERDAM, 7 DECEMBER
Het nieuwe magazine 360 is twee weken na introductie grotendeels uitverkocht in de winkels. Dit blijkt uit een rondgang langs de belangrijkste verkooppunten in alle grote steden. 360 biedt het beste uit de internationale pers en verschijnt elke twee weken. Het eerste nummer verscheen donderdag 24 november in een oplage van 25.000 in Nederland en Vlaanderen. Ruim de helft is verspreid over 2.500 verkooppunten waaronder de winkels van Bruna, AKO, Readshop en Selexyz.

Uitgever Charles Lansu is opgetogen: "Uiteraard zijn we erg blij met dit eerste succes. Kennelijk zijn van Groningen tot Maastricht meer mensen geïnteresseerd in het buitenland dan bepaalde media doen vermoeden." Keerzijde van het verkoopsucces is dat veel mensen moeite hebben om een exemplaar van 360 te bemachtigen. "In samenwerking met onze distributeur Aldipress leveren we zoveel mogelijk winkels na en verhogen we de oplage van het tweede nummer dat donderdag in de winkel ligt."

Over 360
360 is een nieuw informatiemerk dat nieuwsverhalen uit de internationale pers selecteert, duidt en vertaalt voor het Nederlandstalige publiek. Het verschijnt vanaf donderdag 24 november elke twee weken (24 keer per jaar) en is verkrijgbaar in de winkel voor €5,95. Een abonnement kost €9,95 per maand. Ook is 360 digitaal beschikbaar als app voor laptop en tablet. In een oplage van 25.000 wordt 360 uitgegeven door 360 International Media BV. Sinds vanochtend is de website www.360magazine.nl online en kunnen geïnteresseerden zich aanmelden als abonnee vanaf het eerste nummer.

"Uiteraard zijn we erg blij met dit eerste succes. Kennelijk zijn van Groningen tot Maastricht meer mensen geïnteresseerd in het buitenland dan bepaalde media doen vermoeden." Uitgever Charles Lansu
"In samenwerking met onze distributeur Aldipress leveren we zoveel mogelijk winkels na en verhogen we de oplage van het tweede nummer dat donderdag in de winkel ligt." Uitgever Charles Lansu