Partnership tussen NRC Carrière en AcademicTransfer

19 MEI 2011, ROTTERDAM, 19 MEI 2011
NRC gaat per juni 2011 een samenwerkingsverband aan met AcademicTransfer. De missie van NRC Carrière om hèt kwalitatieve arbeidsmarktmerk te zijn voor de hoogopgeleide niche doelgroep sluit duidelijk aan bij die van AcademicTransfer, “het laten excelleren van wetenschappers door mondiaal vraag en aanbod van wetenschappelijke functies bij elkaar te brengen en ondersteuning te bieden bij het maken van de juiste match”.

Met name het bereiken van de (inter)nationale latente wetenschappelijke doelgroep zal door de combinatie van deze twee sterke merken beter zijn. Door een multimediale benadering, direct contact met de doelgroep en wetenschappelijke content vanuit zowel de redactie van NRC als het netwerk van AcademicTransfer kan het verschil worden gemaakt. Dit resulteert voor adverteerders in meer bereik en exposure naar deze doelgroep. Tevens betekent het voor wetenschappers dat zij meer in contact komen met  relevante banen en content maar ook  kunnen aansluiten bij inspirerende bijeenkomsten.

Onderdeel van de samenwerking is dat de wetenschappelijke vacatures van AcademicTransfer voortaan gepubliceerd worden in de vacatureladder op woensdag in nrc.next en op zaterdag in NRC Weekend, maar ook op nrccarriere.nl. In de toekomst zal ook interactie met de doelgroep gerealiseerd worden middels het houden van debatavonden en netwerkevents en het uitgeven van wetenschapsspecials. Publicatie en organisatie zal double branded zijn onder de naam NRC Carrière, het arbeidsmarktmerk van NRC Media en AcademicTransfer.

NRC Carrière richt zich op hoogopgeleide werkzoekenden op junior, medior en senior niveau. Via het online carrièreplatform (www.nrccarriere.nl) en de papieren edities van nrc.next op woensdag en van NRC Handelsblad op zaterdag, worden ruim 1,2 miljoen lezers bereikt (bron: HOI Instituut voor Media Auditing 2010). Volgens het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) is NRC Carrière vooral interessant voor werkgevers en potentiële kandidaten in de branches Financieel, Juridisch, Consultancy, Wetenschap, Zorg, Non-Profit, Marketing & Communicatie en Directie-Management. Met crossmediale oplossingen kan NRC Carrière invulling geven aan wervings- en imagocampagnes. Op die manier worden zowel actieve als latente werkzoekenden bereikt.

NRC Media is uitgever van NRC Handelsblad, nrc.next en nrc.nl. De oplage van NRC Handelsblad bedraagt gemiddeld 200.000 kranten en op zaterdag 300.000 exemplaren. Daarmee bereikt NRC Handelsblad 532.000 lezers. Nrc.next heeft een gemiddelde oplage van 80.000 exemplaren. De krant bereikt 320.000 lezers. De website nrc.nl heeft 4,5 miljoen unieke bezoekers per maand.

AcademicTransfer is dé vacaturesite gericht op masters, promovendi, wetenschappers en onderzoekers. Zij biedt al 14 jaar het meest complete aanbod van o.a. postdoc-betrekkingen, promotieplaatsen, (universitair) docent functies en hoogleraar functies van alle universiteiten, universitair medische centra en onderzoeksinstituten. Daarnaast worden er ook functies aangeboden door research- en kennisintensieve organisaties uit het bedrijfsleven, zoals o.a. ASML, Philips, Océ, ECN en NIVEL.

Als nichesite heeft AcademicTransfer ruim 8.000 vacatures per jaar en een bereik van ruim 200.000 (internationale) bezoekers per maand waarvan 90% een WO+ achtergrond heeft. Naast het plaatsen van vacatures kunnen werkgevers ook gebruik maken van andere diensten van AcademicTransfer zoals het inzetten van “Employer Branding” pagina’s. Hiermee kunnen werkgevers zich optimaal profileren en genereren hiermee extra verkeer naar bijvoorbeeld de eigen recruitmentsite.

----------------------------------------------------------------------------------------

Noot voor de redactie (niet voor publicatie):

Heeft u nog vragen, opmerkingen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met:

Laurien Roos, Productmanager NRC Carrière, per mail (l.roos@nrc.nl) of telefonisch (06-4636 2195).

Jeroen Sparla, Algemeen directeur AcademicTransfer, per mail (sparla@academictransfer.nl) of telefonisch (06-2466 1402).

Bijlage:

-    Foto: ‘Partnership NRC Carrière en AcademicTransfer.jpg’

V.l.n.r. Laurien Roos, Productmanager NRC Carrière, Martijn Timman, salesmanager NRC Carrière, Jeroen Sparla, CEO AcademicTransfer en Martijn Standaart, Commercieel Directeur NRC Media.