Kampong Hockey uitgegroeid tot grootste hockeyclub ter wereld

13 APRIL 2011, UTRECHT, 13 APRIL 2011
Kampong Hockey bestaat dit jaar 75 jaar en is in die 75 jaar met 2.708 leden uitgegroeid tot de grootste hockeyclub van Nederland, Europa en wereldwijd. Met verschillende festiviteiten zal het jubileum in 2011 groots gevierd worden. Eén van deze festiviteiten is de Titanenstrijd die op vrijdag 22 april op Kampong plaats vindt tussen oude- en huidige Kampong topspelers en topspeelsters.

Utrecht, 13 april 2011, - Kampong Hockey bestaat dit jaar 75 jaar en is in die 75 jaar met 2.708 leden uitgegroeid tot de grootste hockeyclub van Nederland, Europa en wereldwijd.

Met verschillende festiviteiten zal het jubileum in 2011 groots gevierd worden. Eén van deze festiviteiten is de Titanenstrijd die op vrijdag 22 april op Kampong plaats vindt tussen oude- en huidige Kampong topspelers en topspeelsters. Er wordt zowel een heren als een dameswedstrijd gespeeld.

De selectie van oud topspelers zal ondermeer bestaan uit Tom van ’t Hek, Leo Klein Gebbink, Rick Volckers, Wilco Saarberg, Paul Frederik van Esseveldt, René Klaassen, Marc de Jong, Paul Litjens, Machteld de Groot, Els Brouwer, Stella de Heij, Eefke Mulder, Jeanette Leeuwin, Marlies Vossen, Maud van Boven, Simone van Haarlem en Ellen Kuipers.

Ter gelegenheid van het lustrum is een ‘Heldenfilm’ geproduceerd die vlak voor de wedstrijd zal worden vertoond.

Het programma voor de 22e april ziet er als volgt uit:

16.30u     Ontvangst en première Heldenfilm
17.00u     Titanenstrijd
18.30u     Borrel
22.00u     Einde

Kampong zijn we samen, 75 jaar helden van Kampong Hockey.

Achtergrond Kampong

Kampong Hockey telt ruim 2700 leden en is hiermee de grootste hockeyvereniging van Nederland, Europa en wereldwijd.

Daarnaast zijn er ook nog 1500 bedrijfshockeyers. Kampong Hockey is opgericht in 1935. Het Heren 1 hockeyteam werd acht keer landskampioen. Het Dames 1 hockeyteam drie keer. Dit seizoen spelen naast de beide topteams ook alle eerste Kampong jeugdelftallen op het hoogste niveau.  Jongens A1 en meisjes A1 en jongens B1 en meisjes B1 in de landelijke competitie. Jongens C1 en Meisjes C1 Interdistricts competitie en Jongens en Meisjes D1 topklasse. Meisjes B1 werd vorig seizoen landskampioen. In het afgelopen zaalhockeyseizoen prolongeerde Dames 1 het landskampioenschap en werd vervolgens opnieuw derde op het EK zaalhockey.

De vereniging Kampong Hockey werkt samen in de federatie SV Kampong met vijf andere sportverenigingen voor het beheer van het complex. Naast hockey is er voetbal, cricket, squash,

tennis en jeu de boules. Er is ook kinderopvang en huiswerkbegeleiding.

Hoofdsponsor van Kampong Hockey is Rabobank Utrecht en omstreken.