Bezorg ouderen een waardevolle dag door te eten bij Utrechtse horeca

10 NOVEMBER 2017, UTRECHT
Onder de noemer ‘EET met je hart’ wordt onder gasten van Nederlandse restaurants geld ingezameld om eenzaamheid bij ouderen tegen te gaan. Tijdens de actieperiode kunnen gasten van deelnemende restaurants vrijwillig een bijdrage van 1 euro op de rekening doneren. Dit geld wordt vervolgens volledig gebruikt om waardevolle ontmoetingen voor ouderen mogelijk te maken. Ook de Utrechtse horecazaken Den Draeck, STAN&CO, Popocatepetl The Mexican en Belgisch Bier Café Olivier van Debuut Horecabeheer en ontwikkeling doen deze lustrumeditie mee met de restaurantactie.

“Wij steunen graag lokale doelen die passen bij ons DNA als horecabedrijf. Uit eten staat voor beleving, plezier, samen zijn en geluk delen met elkaar. Het is mooi als wij een beetje van dit gevoel kunnen delen met ouderen die in eenzaamheid door het leven gaan", verklaart Sjoerd van Barneveld van Debuut de deelname. In de gemeenten waar ‘EET met je hart’ georganiseerd wordt, doen alle horecazaken van Debuut mee met de restaurantactie.

‘EET met je hart’ begon vijf jaar geleden kleinschalig in Utrecht, aan het eerste lustrum in 2017 doen meer dan vierhonderd restaurants in negentien gemeenten mee. Tijdens de actieperiode van 1 november tot 17 december, vragen deelnemende restaurants aandacht voor eenzaamheid onder ouderen in hun gemeente. Het ingezamelde geld wordt volledig gebruikt om waardevolle ontmoetingen voor kwetsbare ouderen bij hun in de stad te verzorgen.

Het geld dat in Utrechtse horeca gedoneerd wordt gaat dus naar projecten voor eenzame ouderen in Utrecht. Daarbij werkt de stichting ‘Met je hart’ samen met huisartsen, ouderenverpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, wijkverpleegkundigen, pastors en buurtbewoners. Dit is nodig om juist die onzichtbare groep ouderen deel te kunnen laten nemen in de samenleving.

De actie ‘EET met je hart’ loopt tot 17 december.

"Wij steunen graag lokale doelen die passen bij ons DNA als horecabedrijf. Uit eten staat voor beleving, plezier, samen zijn en geluk delen met elkaar. Het is mooi als wij een beetje van dit gevoel kunnen delen met ouderen die in eenzaamheid door het leven gaan" Sjoerd van Barneveld