VEB maakt nominaties bekend voor Beveiligingsbedrijf van het jaar 2016

Door groei in de sector dit jaar meer genomineerden

15 JANUARI 2016, WOERDEN, 15 JANUARI 2016
De Vereniging Erkende Beveiligingsbedrijven (VEB) heeft acht beveiligingsbedrijven genomineerd voor de titel ‘Beveiligingsbedrijf van het jaar 2016’. Onder de genomineerden vallen vijf installatiebedrijven en drie Particuliere BeveiligingsOrganisaties (PBO’s). Voor het eerst werden acht beveiligingsbedrijven genomineerd, in plaats van de gebruikelijke zes.

“Er is voor het eerst gekozen om naast drie PBO’s vijf installatiebedrijven te nomineren voor de titel, gezien de groei binnen deze categorie”, aldus Jan Kuipers, voorzitter van de VEB. “We hebben het afgelopen jaar veel nieuwe installatiebedrijven mogen verwelkomen als lid bij de VEB. Het is daarom een logische stap om ook meerdere installatiebedrijven een kans te geven op de titel ‘Beveiligingsbedrijf van het jaar’.”

De nominatie werd gedaan op voorspraak van de VEB coaches en inspecteurs na beoordeling van de uitgevoerde werkzaamheden en/of geleverde diensten en interne bedrijfsprocessen. Kuipers: “Bij installatiebedrijven wordt onder andere gekeken naar de afgifte van een kwaliteitsdocument, het maken van een beveiligingsplan en het correct vaststellen van een risicoklasse volgens de VRKI. Bij PBO’s kijkt men onder andere naar de interne bedrijfsprocessen en de monitoring van geleverde diensten.”

De volgende installatiebedrijven zijn genomineerd voor ‘Beveiligingsbedrijf van het jaar’:

• H. van Westreenen ETIB te Opheusden
  • Groenewegen Beveiligingen B.V. te Delft
  • Van Hilst Beveiliging te Drunen
  • Middelberg Beveiliging te Woudenberg
  • Alarmprevent Beveiligingstechniek te Deventer

De volgende PBO’s zijn genomineerd voor ‘Beveiligingsbedrijf van het jaar’:

• LSH Security te Hurwenen
  • Schipper Security B.V. te Veenendaal
  • ISX Beveiliging te Amstelveen

De twee winnende bedrijven worden tijdens de Algemene Ledenvergadering op 17 maart 2016 bekend gemaakt.

Over de VEB
Al sinds 6 augustus 1987 behartigt de Vereniging Erkende Beveiligingsbedrijven (VEB) de belangen van haar leden in de breedste zin van het woord. Met ruim vijfhonderdvijftig leden is de VEB een belangrijke partner binnen de Nederlandse beveiligingssector. De missie van de VEB is om veiligheid in Nederland optimaal te waarborgen, onder meer door alle noodzakelijk te nemen maatregelen duidelijk op elkaar af te stemmen. Bij de VEB hebben zich diverse beveiligingsbedrijven met uiteenlopende disciplines aangesloten.

"Er is voor het eerst gekozen om naast drie PBO’s vijf installatiebedrijven te nomineren voor de titel, gezien de groei binnen deze categorie." Voorzitter van de VEB Jan Kuipers
"We hebben het afgelopen jaar veel nieuwe installatiebedrijven mogen verwelkomen als lid bij de VEB. Het is daarom een logische stap om ook meerdere installatiebedrijven een kans te geven op de titel ‘Beveiligingsbedrijf van het jaar’." Voorzitter van de VEB Jan Kuipers
"Bij installatiebedrijven wordt onder andere gekeken naar de afgifte van een kwaliteitsdocument, het maken van een beveiligingsplan en het correct vaststellen van een risicoklasse volgens de VRKI. Bij PBO’s kijkt men onder andere naar de interne bedrijfsprocessen en de monitoring van geleverde diensten." Voorzitter van de VEB Jan Kuipers