Thomas Cook Nederland kiest voor Shopping Minds

Reisorganisatie zet in op persoonlijke online benadering

12 JANUARI 2016, UTRECHT, 12 JANUARI 2016
Thomas Cook Nederland gaat bezoekers aan haar websites nog persoonlijker benaderen. De reisorganisatie, één van de grootste in Nederland, is daarvoor een samenwerking aangegaan met Shopping Minds. Deze snelgroeiende Utrechtse onderneming heeft een Data Activatie Platform (DAP) ontwikkeld waarmee het oriëntatie- en aankoopgedrag van de websitebezoekers realtime kan worden beïnvloed. Daarbij wordt gebruik gemaakt van historische data in Google Analytics. Thomas Cook Nederland is onderdeel van Thomas Cook Group plc. die met een omzet van ruim 12 miljard euro, beursgenoteerd is in Londen. Tot de organisatie behoren in Nederland de touroperators Neckermann Reizen en Vrij Uit.

“We willen de kracht van technologie benutten om de klantervaring te verbeteren, waardoor het makkelijker wordt voor bezoekers van onze websites om een interessante bestemming te kiezen, een reis te boeken, informatie te verkrijgen, vragen te stellen, foto’s te delen en contact met ons te houden op elk punt van hun reis”, zegt Thérèse Smeets, e-commerce manager van Thomas Cook Nederland. “In die visie past ook dat wij de content voor elke websitebezoeker zo relevant mogelijk maken, op maat. Met de techniek van Shopping Minds kan dat.”

“We zijn er supertrots op dat ook Thomas Cook Nederland voor ons heeft gekozen”, zegt Martijn Standaart, CCO van Shopping Minds. “En we verwachten al op korte termijn resultaat te kunnen behalen. Dat kan omdat de implementatie van onze techniek geen ingewikkeld IT project is.” Leonard Blommendaal, CEO en oprichter van Shopping Minds voegt daaraan toe: “We hebben de afgelopen tweeënhalf jaar het technische platform en de formule van Shopping Minds voor het voorspellen van de aankoopintentie en realtime personaliseren van online shoppen steeds verder geperfectioneerd. Dat dat werkt, blijkt wel uit onze klantencases.”

"We willen de kracht van technologie benutten om de klantervaring te verbeteren, waardoor het makkelijker wordt om een bestemming te kiezen, een reis te boeken, informatie te verkrijgen, vragen te stellen, foto’s te delen en contact met ons te houden op elk punt van hun reis." Therese Smeets, e-commerce manager van Thomas Cook Nederland
"In die visie past ook dat wij de content voor elke websitebezoeker zo relevant mogelijk maken, op maat. Met de techniek van Shopping Mind kan dat." Therese Smeets, e-commerce manager van Thomas Cook Nederland
"We zijn er supertrots op dat ook Thomas Cook voor ons heeft gekozen." Martijn Standaart, CCO van Shopping Minds
"En we verwachten al op korte termijn resultaat voor hen te kunnen behalen. Dat kan omdat de implementatie van onze techniek geen ingewikkeld IT-implementatieproject is." Martijn Standaart, CCO van Shopping Minds