DUIC lanceert dinsdagavond nieuwe huis-aan-huis krant en app

Utrechts eigen, innovatieve nieuwsplatform DUIC breidt uit

11 DECEMBER 2015, UTRECHT, 11 DECEMBER 2015
Nieuwsplatform DUIC bezorgt vanaf woensdag 16 december a.s. huis-aan-huis in Utrecht de DUIC Krant, in een oplage van 146.000 exemplaren. Daarnaast is er vanaf nu ook een -eveneens gratis- app beschikbaar, met Utrechts nieuws en locatie gebonden, actuele informatie. Deze twee nieuwe mediakanalen vormen een aanvulling op de reeds langer bestaande online nieuwssite, de dagelijkse nieuwsbrief en de verschillende social mediakanalen. “Door de intelligente, cross mediale inzet van deze kanalen voor de verspreiding van lokaal nieuws, kun je DUIC beschouwen als een echte gamechanger in medialand”, zegt uitgever Joris Daalhuisen. Het eerste exemplaar van de DUIC Krant wordt dinsdagavond in een feestelijke setting overhandigd aan Marten Blankesteijn, oprichter van de succesvolle online kiosk Blendle.

De DUIC Krant is een geheel nieuwe huis-aan-huistitel, met de focus op lifestyle - en achtergrondverhalen en de betekenis van het nieuws vanuit Utrechts perspectief. “Deze magazine-achtige printeditie rekent af met het beeld van het lokale sufferdje, zoals veel mensen een gratis lokale krant nog noemen”, zegt Daalhuisen. De DUIC App levert relevante, hyperlokale informatie – denk daarbij niet alleen aan algemeen nieuws op wijk- en straatniveau, over festivals, muziekvoorstellingen en films, maar ook nuttige informatie van gemeentelijke instanties. De gebruiker geeft zelf aan of hij bijvoorbeeld pushberichten wil ontvangen als er vergunningen worden aangevraagd, woningen te koop worden gezet of meldingen zijn van 112.

Als vertegenwoordiger van de pers wordt u van harte uitgenodigd om dinsdagavond bij de officiële overhandiging van de DUIC Krant aanwezig te zijn. Bij deze gelegenheid zijn de huidige uitgevers Martijn Rademakers en Joris Daalhuisen present om een toelichting te geven op de visie, die ten grondslag ligt aan de ontwikkeling van DUIC. Marten Blankesteijn stond aan de wieg van de hyperlokale DUIC App die hij omschrijft als ‘de huis-aan-huis-krant van de toekomst’.

U bent dinsdagavond 15 december welkom op Helling 5 (Voorheen Citroëngarage Boll, tegenover NS Station Utrecht Vaartsche Rijn) in Utrecht. Het programma ziet er als volgt uit:

19.30 uur Inloop en ontvangst met koffie
20.00 uur Officiële overhandiging van de eerste exemplaar van de DUIC Krant aan Marten Blankesteijn (‘geestelijk vader’ van de
DUIC App en oprichter van Blendle)
20.30 uur Mogelijkheid tot interviewen van de initiatiefnemers en betrokkenen
Borrel en napraat
22.00 uur Einde programma

De muzikale omlijsting wordt verzorgd door DJ Dennis van der Geest.

U dient zich vóór dinsdag 15 december 12.00u aan te melden bij Jesse Holweg, per e-mail (jesse@duic.nl).

"Door de intelligente, cross mediale inzet van deze kanalen voor de verspreiding van lokaal nieuws, kun je DUIC beschouwen als een echte gamechanger in medialand." uitgever Joris Daalhuisen
"Deze magazine-achtige printeditie rekent af met het beeld van het lokale sufferdje, zoals veel mensen een gratis lokale krant nog noemen." uitgever Joris Daalhuisen