Den Haag, 9 april 2014 | Gepubliceerd op: 9 april 2014
Dock2Office zet Kickstarter in voor revolutionair docking station #Dock2Office #Kickstarter http://pr.co/p/001la9
Een crowdfundcampagne, die vandaag van start gaat op Kickstarter, moet het Nederlandse Dock2Office helpen bij de verdere realisatie van de Sphinx. Een revolutionair docking station dat iedere tablet ‘omtovert’ tot pc-werkplek, waarbij de tablet met een muis en toetsenbord uiterst comfortabel gebruikt kan worden.

Mensen kunnen op Kickstarter nieuwe projecten medefinancieren door een bedrag toe te zeggen zodat het project van de grond komt. Het bedrijf hoopt tenminste 125.000 dollar op te halen. Er zijn verschillende mogelijkheden om te doneren, waarbij de donateur vervolgens een beloning - of het product, terugkrijgt. Dit zou ook bijvoorbeeld een korting kunnen zijn op de aanschaf van de Sphinx, die op Kickstarter 185 dollar gaat kosten.

De aankondiging van de Sphinx zorgde vorige week al voor de nodige aandacht op ‘tech sites’. Niet zo heel vreemd, want de door het Nederlandse bedrijf Dock2Office ontwikkelde Sphinx voorziet als eerste in een groeiende behoefte. Met de Sphinx kan op een tablet met alle bedrijfsapplicaties gewerkt worden zoals je gewend bent op pc of laptop. Het verandert iedere tablet in een pc-werkplek. Een ideale oplossing voor mensen die op verschillende locaties werken, maar niet continu meerdere apparaten willen meenemen.

Door verschillende technologische ontwikkelingen is het namelijk makkelijker dan ooit om op locatie te werken. Veel zakelijke gebruikers ontdekken het gemak van tabletgebruik bij hun werkzaamheden, niet voor niets blijkt uit onderzoek dat liefst 94 procent van de bedrijven uit de Forbes 500 gebruikmaakt van een tablet.

Om ervoor te zorgen dat alle zakelijke mogelijkheden van een tablet benut worden, is de Sphinx ontwikkeld. ’s Werelds eerste intelligente docking station dat gebruikmaakt van gepatenteerde Dock2Office technologie. Deze technologie in combinatie met de beschikking over een muis en pc toetsenbord maakt het mogelijk om in een virtuele desktop omgeving met elke bedrijfsapplicatie te werken op een tablet.

Dock2Office voorziet plaatsing van de Sphinx op verschillende ‘out of the home’ locaties zoals hotels, vliegvelden, scholen en flexibele werkplekken. Op die manier kan altijd en overal met een tablet serieus gewerkt worden, waarbij het beste van twee werelden gecombineerd worden: de draagbaarheid, flexibiliteit en gemak van een tablet met de productiviteit en werkgemak van een desktop computer. Daarnaast creëert de Sphinx een ergonomische werkhouding, waarmee het ‘tablet-neksyndroom’ en de 'Gorilla-arm' worden voorkomen.