Den Haag, 3 april 2014 | Gepubliceerd op: 3 april 2014
Dock2Office ‘tovert’ iedere tablet om in pc-werkplek #Dock2Office http://pr.co/p/001kxj
Het Nederlandse Dock2Office begint woensdag 9 april een campagne op Kickstarter om tot de realisatie van de Sphinx te komen. Een docking station dat iedere tablet ‘omtovert’ tot pc-werkplek, waarbij de tablet met een muis en toetsenbord comfortabel gebruikt kan worden.

Dankzij technologische ontwikkelingen op het gebied van Cloud Computing, BYOD, VDI, DaaS en Remote Desktop applications is het mogelijk om ‘virtuele’ desktop omgevingen te openen op een tablet. Het gebruik van tablets in de huidige zakelijke wereld is dan ook niet meer weg te denken. Uit onderzoek blijkt dat liefst 94 procent van de bedrijven uit de Forbes 500 gebruikmaakt van een tablet. Het ontbreken van een muis en een pc-toetsenbord maakt het werken op een tablet in deze desktop omgeving haast onmogelijk. Het Nederlandse Dock2Office komt met dé oplossing en zet Kickstarter in voor de realisatie van het docking station de Sphinx.

Met de Sphinx van Dock2Office kan men werken op een tablet zoals men gewend is op pc of laptop. Niet langer is het nodig te switchen tussen tablet, laptop en desktop computer, met de Sphinx verandert iedere tablet in een pc-werkplek. Een ideale oplossing voor mensen die op verschillende locaties werken, maar niet continu meerdere apparaten willen meenemen. Dock2Office voorziet plaatsing van de Sphinx op verschillende ‘out of the home’ locaties zoals hotels, vliegvelden, scholen en flexibele werkplekken. Op die manier kan men altijd en overal met een tablet serieus aan de slag.

De Sphinx is ’s werelds eerste intelligente docking station dat gebruikmaakt van gepatenteerde Dock2Office technologie. Deze technologie in combinatie met de beschikking over een muis en pc toetsenbord maakt het mogelijk om in een virtuele desktop omgeving met elke bedrijfsapplicatie te werken op een tablet.

De Sphinx ontgrendelt alle zakelijke mogelijkheden van de tablet en biedt het beste van twee werelden: de draagbaarheid, flexibiliteit en gemak van een tablet met de productiviteit en werkgemak van een desktop computer. Daarnaast creëert de Sphinx een ergonomische werkhouding, waarmee het ‘tablet-neksyndroom’ en de 'Gorilla-arm', worden voorkomen.

Meer informatie over Dock2Office en de Sphinx op http://dock2office.com