Breda, 15 september 2016 | Gepubliceerd op: 15 september 2016
Bijna 2/3 van de autobezitters vindt het belangrijk dat hun eigen auto schadevrij is, zowel binnen als buiten #aasautoschade #onderzoek http://pr.co/p/002wzg
Bijna tweederde van de autobezitters vindt het belangrijk dat hun eigen auto schadevrij is, zowel aan de binnenzijde als aan de buitenzijde. Van degenen die de afgelopen twee jaar schade hebben gehad, laat echter de helft de schade niet herstellen. Als reden wordt opgegeven dat herstel ‘te duur’ is of dat men er ‘geen tijd’ voor heeft. Herstel van cosmetische schade via nieuwe technieken als ‘spotrepair’ en ‘uitduiken zonder spuiten’ is nog relatief onbekend bij autobezitters. Dat blijkt uit onderzoek onder autobezitters in opdracht van Allround Automotive Solutions (A.A.S.), bij de lancering van het consumentenlabel voor cosmetische autoschade: A.A.S. Dagherstel. De presentatie van de resultaten vond vandaag plaats bij A.A.S. lid De Dames van Hurkmans (DDVH) in Den Bosch, de eerste full service autogarage in Nederland die zich op vrouwen richt.

“Slechts ongeveer 10% van de respondenten vindt het onbelangrijk of zeer onbelangrijk dat hun auto zonder schade is. Vrouwen zijn iets onverschilliger dan mannen op dat punt,” zegt Nicole Spenkelink, directeur van A.A.S. “69% van de ondervraagden die een kleine schade willen laten herstellen, weet niet direct wat ze moeten doen.” Na een schade gaat men daarom eerst op zoek naar informatie. Bij de keuze van een schadehersteller gaan vooral vrouwen af op aanbevelingen van vrienden, familie of bekenden. Ook ‘eerdere ervaringen’ bij en de ‘kwaliteit van de hersteller’ hebben invloed op de beslissing waar men de schade laat herstellen.

A.A.S. Dagherstel
“Ook uit dit onderzoek blijkt weer dat er bij consumenten nog veel onduidelijkheid heerst over cosmetisch schadeherstel”, zegt Spenkelink. “Met ons consumentenlabel A.A.S. Dagherstel spelen we daarop in en bieden we een laagdrempelige toegang tot herstel van kleine schades. Klanten kunnen direct zien wat de kosten zijn, hoelang het duurt en welke garantie ze krijgen. En we leggen alles uit, zonder jargon of vaktermen. Die duidelijkheid en transparantie maken A.A.S. Dagherstel onderscheidend.” A.A.S. Dagherstel is al getest in de proeftuin van A.A.S., de vorig jaar geopende flagship store A.A.S. Forepark in Den Haag. Bevindingen uit deze periode zijn meegenomen bij de ontwikkeling van dit consumentenlabel. Daarnaast is A.A.S. in zee gegaan met marketingbureau New Brand Activators voor het neerzetten van een uniek merk-DNA voor het label.

Menukaart
A.A.S. Dagherstel biedt autobezitters een ‘menukaart’, met uitgebreide beschrijvingen van de soorten beschadigingen en hoe die hersteld worden. Bij elk ‘gerecht’ is er een aanbieding, zoals een tweede krasje herstellen voor de helft van de prijs of een waardebon met korting. De menukaart wordt regelmatig geëvalueerd aan de hand van praktijkervaringen van schadeherstellers, en aangepast om het aanbod zo aantrekkelijk mogelijk te houden.

Meer informatie op www.aas-dagherstel.nl.

Over A.A.S.
Allround Automotive Solutions (A.A.S.) is een onafhankelijke coöperatie met ruim tachtig servicegerichte schadeherstelbedrijven, verspreid over heel Nederland. A.A.S. onderscheidt zich van andere schadeketens door het zelfstandig ondernemerschap in de regio voorop te zetten, met als pay-off: “uw persoonlijke ondernemer in schade”.

Alle bij A.A.S. aangesloten schadeherstelbedrijven hebben de gezamenlijke kernwaarden 100% klantgedreven, 100% ontzorgen, 100% vakmanschap en 100% betrokken. Die kernwaarden vormen de basis voor het hoogste klanttevredenheidscijfer en kwaliteitsniveau in de Nederlandse schadebranche. Of het nu gaat om schade aan auto, caravan of ruit, altijd kunnen klanten rekenen op persoonlijke service en een optimaal eindresultaat.

Op www.aas-schadeherstel.nl staat het actuele overzicht van deelnemende schadeherstellers.

Slechts ongeveer 10% van de respondenten vindt het onbelangrijk of zeer onbelangrijk dat hun auto zonder schade is. Vrouwen zijn iets onverschilliger dan mannen op dat punt.

— Nicole Spenkelink, directeur van A.A.S.
Ook uit dit onderzoek blijkt weer dat er bij consumenten nog veel onduidelijkheid heerst over cosmetisch schadeherstel.