Utrecht, 24 mei 2016 | Gepubliceerd op: 24 mei 2016
Gaastra gaat in zee met Shopping Minds, conversie in nieuwe webshop wordt verder verhoogd #shoppingminds http://pr.co/p/002riv
Na de introductie van de nieuwe webshop eind vorig jaar, was het voor Gaastra tijd om zich te gaan toeleggen op het verhogen van de conversie. Daarvoor heeft het nautische lifestyle merk de hulp ingeroepen van Shopping Minds. Deze snelgroeiende Utrechtse onderneming heeft een Data Driven Conversion Platform (DDCP) ontwikkeld waarmee het oriëntatie- en aankoopgedrag van de bezoekers en klanten op de webshop realtime kan worden beïnvloed. Er wordt gebruik gemaakt van historische data uit Google Analytics. Met het DDCP kan Gaastra de bezoekers aan de webshop nog persoonlijker benaderen en zo de conversie verhogen. Zowel op de site als in de andere kanalen zoals e-mail en print.

“Op 1 september vorig jaar ging onze nieuwe webshop live, na een ontwikkelingstraject van bijna een jaar. Kort daarna wonnen we de Shop Usability Award 2015, in de categorie Fashion. Dat voelde als een echte erkenning”, zegt Nico Heer, Managing Director Gaastra eSail. “Met de nieuwe site trekken we meer bezoekers. Met de techniek van Shopping Minds zijn we in staat om daar ook meer omzet uit te genereren.”

Gaastra
Van oorsprong is Gaastra een zeilmakerij die in 1897 door Douwe Gaastra in Sneek werd opgericht. Bijna een eeuw later, in 1996, stapt het zeilmakersmerk in kleding. Sinds 2000 is het onderdeel van McGregor Fashion Group. Zeven jaar later opent het merk de deuren online. Anno 2015 is Gaastra wereldwijd in meer dan 1.500 fysieke winkels te koop. Online richt Gaastraproshop.com zich op bijna alle landen in de wereld. De online omzet komt nu nog grotendeels uit Duitsland en Nederland.

Shopping Minds
“Gaastra vaart zijn eigen koers, is innovatief en doortastend. Dat sluit goed aan bij onze ambities”, zegt Leonard Blommendaal, CEO en oprichter van Shopping Minds. “Wij starten nu voor Gaastra eerst met Nederland en België. Daarna rollen we ons platform uit naar andere landen. En dat kan heel snel gaan omdat de implementatie van ons platform geen ingewikkeld IT project is.” Leonard Blommendaal voegt daaraan toe: “We hebben de afgelopen tweeënhalf jaar het technische platform en de formule van Shopping Minds voor het voorspellen van de aankoopintentie en realtime personaliseren van online shoppen steeds verder geperfectioneerd. Dat dat werkt, blijkt wel uit onze klantencases.”

Op 1 september vorig jaar ging onze nieuwe webshop live, na een ontwikkelingstraject van bijna een jaar. Kort daarna wonnen we de Shop Usability Award 2015, in de categorie Fashion. Dat voelde als een echte erkenning.

— Nico Heer, Managing Director Gaastra eSail

— Nico Heer, Managing Director Gaastra eSail
Gaastra vaart zijn eigen koers, is innovatief en doortastend. Dat sluit goed aan bij onze ambities.