Breda, 11 mei 2016 | Gepubliceerd op: 11 mei 2016
De Dames van Hurkmans openen autobedrijf voor en door vrouwen, nieuwe ‘autoboutique’ in Den Bosch biedt A.A.S. Dagherstel aan #aasautoschade http://pr.co/p/002qwm
Dit pinksterweekeinde openen Janita en Mariëlle Hurkmans de eerste full service autogarage in Nederland, die zich richt op vrouwen, onder de naam: De Dames van Hurkmans. Met schadeherstel, onderhoud en verkoop van occasions biedt deze ‘autoboutique’ een totaal dienstenpakket voor alle automobilisten, maar vooral voor vrouwelijke berijders. “We bieden een totaal andere beleving dan welk autobedrijf dan ook”, zegt Mariëlle Hurkmans, tevens ook eigenaar van A.A.S. Autoschade Nistelrode. “Over alles is goed nagedacht: de inrichting, het personeel (vooral vrouwen!), onze huisstijl, de verkoop van aanverwante producten, de DNA van ons merk. Daarin past ook het concept Dagherstel van A.A.S. perfect.” Onder dit label biedt A.A.S. autobezitters de mogelijkheid om met de modernste technieken kleine schades snel en effectief te laten repareren. Vaak kan daarop gewacht worden. Hurkmans: “We gaan de wachttijd tijdens dat schadeherstel aangenaam maken. Denk aan gezellige werkplekken met wifi, een leuke speelplek voor kinderen en natuurlijk de hippe leenfiets.”

De zussen Janita en Mariëlle Hurkmans zijn al jaren werkzaam in de automotive branche. “Het idee voor dit vrouwenconcept is al lang geleden ontstaan. Na een bezoek aan een vrouwengarage in Parijs, waren we definitief om. Vrouwen beleven de autobranche en diensten zoals schadeherstel en reparatie, nu eenmaal anders mannen. Bij ons wordt daarom alleen begrijpelijke taal gesproken”, zegt Marielle. “Vrouwen kopen auto’s ook anders dan mannen. Ze letten op andere specificaties en kijken meer naar functionaliteiten. Denk aan: laadruimte, parkeergemak, grootte, veiligheid en kleur”, stelt Janita, die mede verantwoordelijk is voor de autobedrijven binnen het familiebedrijf. “Uiteraard zijn ook mannen van harte welkom. In Parijs is ook een derde van het klantenbestand een man.”

Visie A.A.S. 2020
Nicole Spenkelink, directeur A.A.S. zegt: “Dit concept past uitstekend binnen onze visie A.A.S. 2020. Het ondernemerschap van onze leden blijven we voorop stellen. Leden kunnen zelf hun verzorgingsgebied invullen, afgestemd op het marktpotentieel van dat gebied. Daarbinnen staat het hen vrij om een samenwerking aan te gaan of een nieuw initiatief te ontplooien. De invulling door Janita en Mariëlle in Den Bosch met dit unieke concept kunnen we alleen maar toejuichen. Of dit concept binnen A.A.S. verder zal worden uitgebreid hangt natuurlijk af van het succes. Klantbeleving bepaalt in grote mate de klanttevredenheid, dus daarin moet je onderscheidend zijn. En onderscheidend is het concept dat de Dames van Hurkmans nu neerzetten”, vervolgt Spenkelink. “Of we nu mannenconcept gaan uitwerken, zoals een schadebedrijf met een barbiershop? Ik sluit niets uit.”

Start vanaf 15 mei
Na de opening in dit pinksterweekeinde is de kalender de komende tijd gevuld met gerichte events. Marielle Hurkmans: “We investeren graag in verrassende events met potentiele klanten om perfect onze toegevoegde waarde te kunnen laten zien en om een echte band te kweken met onze klanten. Dit concept biedt ons deze ruimte en die zullen we zeker dan ook benutten.” De Dames van Hurkmans is ook aangesloten bij Vakgarage, een landelijk garageconcept met nog 250 andere aangesloten garagebedrijven.

Over A.A.S.
Allround Automotive Solutions (A.A.S.) is een onafhankelijke coöperatie met circa tachtig servicegerichte schadeherstelbedrijven, verspreid over heel Nederland. A.A.S. onderscheidt zich van andere schadeketens door het zelfstandig ondernemerschap in de regio voorop te zetten, met als pay-off: “uw persoonlijke ondernemer in schade”.

Alle bij A.A.S. aangesloten schadeherstelbedrijven hebben de gezamenlijke kernwaarden 100% klantgedreven, 100% ontzorgen, 100% vakmanschap en 100% betrokken. Die kernwaarden vormen de basis voor zeer tevreden klanten en het hoogste kwaliteitsniveau in de Nederlandse schadebranche. Of het nu gaat om schade aan auto, caravan of ruit, altijd kunnen klanten rekenen op persoonlijke service en een optimaal eindresultaat.

Op www.aas-schadeherstel.nl staat het actuele overzicht van deelnemende schadeherstellers.

We bieden een totaal andere beleving dan welk autobedrijf dan ook.

— Mariëlle Hurkmans
Het idee voor dit vrouwenconcept is al lang geleden ontstaan. Na een bezoek aan een vrouwengarage in Parijs, waren we definitief om. Vrouwen beleven de autobranche en diensten zoals schadeherstel en reparatie, nu eenmaal anders mannen. Bij ons wordt daarom alleen begrijpelijke taal gesproken.

— Janita Hurkmans

— Janita Hurkmans
Dit concept past uitstekend binnen onze visie A.A.S. 2020. Het ondernemerschap van onze leden blijven we voorop stellen. Leden kunnen zelf hun verzorgingsgebied invullen, afgestemd op het marktpotentieel van dat gebied. Daarbinnen staat het hen vrij om een samenwerking aan te gaan of een nieuw initiatief te ontplooien. De invulling door Janita en Mariëlle in Den Bosch met dit unieke concept kunnen we alleen maar toejuichen. Of dit concept binnen A.A.S. verder zal worden uitgebreid hangt natuurlijk af van het succes. Klantbeleving bepaalt in grote mate de klanttevredenheid, dus daarin moet je onderscheidend zijn. En onderscheidend is het concept dat de Dames van Hurkmans nu neerzetten.

— Nicole Spenkelink, directeur A.A.S.

— Nicole Spenkelink, directeur A.A.S.