Utrecht, 15 december 2015 | Gepubliceerd op: 15 december 2015
DUIC lanceert nieuwe huis-aan-huis krant en app, uitreiking eerste exemplaar aan @blankesteijn #DUIC http://pr.co/p/002j02
Nieuwsplatform DUIC bezorgt vanaf woensdag 16 december a.s. huis aan huis in Utrecht de DUIC Krant, in een oplage van 146.000 exemplaren. Daarnaast is er vanaf nu ook een -eveneens gratis- app beschikbaar, met Utrechts nieuws en locatiegebonden, actuele informatie. Deze twee nieuwe mediakanalen vormen een aanvulling op de reeds langer bestaande online nieuwssite, de dagelijkse nieuwsbrief en de verschillende social mediakanalen. De DUIC werd in 2011 opgericht op initiatief van drie Utrechters: Michael Kroonbergs, Martijn Rademakers en Joris Daalhuisen. “Door de intelligente, cross mediale inzet van deze kanalen voor de verspreiding van lokaal nieuws, kun je DUIC beschouwen als een echte gamechanger in medialand”, zegt Daalhuisen. Het eerste exemplaar van de DUIC Krant werd dinsdagavond in een feestelijke setting overhandigd aan Marten Blankesteijn, oprichter van de succesvolle online kiosk Blendle.

Nieuwsplatform DUIC bezorgt vanaf woensdag 16 december a.s. huis aan huis in Utrecht de DUIC Krant, in een oplage van 146.000 exemplaren. Daarnaast is er vanaf nu ook een -eveneens gratis- app beschikbaar, met Utrechts nieuws en locatiegebonden, actuele informatie. Deze twee nieuwe mediakanalen vormen een aanvulling op de reeds bestaande online nieuwssite, de dagelijkse nieuwsbrief en de verschillende social mediakanalen. DUIC werd in 2011 opgericht op initiatief van drie Utrechters: Michael Kroonbergs, Martijn Rademakers en Joris Daalhuisen. “Door de intelligente, cross mediale inzet van deze kanalen voor de verspreiding van lokaal nieuws, kun je DUIC beschouwen als een echte gamechanger in medialand”, zegt Daalhuisen. Het eerste exemplaar van de DUIC Krant werd dinsdagavond in een feestelijke setting overhandigd aan Marten Blankesteijn, oprichter van de succesvolle online kiosk Blendle.

De DUIC Krant is een geheel nieuwe huis-aan-huistitel, met de focus op lifestyle - en achtergrondverhalen en de betekenis van het nieuws vanuit Utrechts perspectief. Deze magazine-achtige printeditie wordt halverwege de week bezorgd en is bedoeld als een krant waarvoor je de tijd neemt, met een kop koffie of thee. “De DUIC Krant rekent af met het beeld van het lokale sufferdje, zoals veel mensen een gratis lokale krant noemen”, zegt Daalhuisen. “Als je betrokken bent bij de stad Utrecht, lees je de DUIC Krant van voor naar achter. Zo simpel is het.”

Ook Marten Blankesteijn stond aan de wieg van de DUIC App, die hij omschrijft als ‘de huis-aan-huiskrant van de toekomst’. De DUIC App levert hyperlokale informatie – denk daarbij niet alleen aan algemeen nieuws op wijk- en straatniveau, over festivals, muziekvoorstellingen en films, maar ook interessante informatie van gemeentelijke instanties. De gebruiker geeft zelf aan of hij pushberichten wil ontvangen als er vergunningen worden aangevraagd, woningen te koop worden gezet of meldingen zijn van 112. “Dat kan alleen in jouw buurt of juist in de hele stad”, zegt Daalhuisen. “Zo weet jij als eerste wat er in jouw buurt gebeurt, wanneer er iets gebouwd gaat worden of wanneer dat mooie hoekhuis in die rustige wijk te koop is.” De DUIC App is kosteloos te downloaden in de App Store en de Google Play Store.

“In de visie van DUIC wordt de content die de redacteuren opleveren cross mediaal gebruikt. De eindredacteur wordt een regisseur, die steeds afweegt welke berichten via welk kanaal de wereld in worden gestuurd, om de berichten zo relevant mogelijk te maken voor de lezers. Adverteerders kunnen van deze ontwikkeling profiteren. Niet eerder was het mogelijk om heel nauwkeurig commerciële boodschappen relevant te maken, op het juiste tijdstip, de juiste locatie, het juiste umfeld. Dat levert een optimaal en effectief bereik op”, stelt Daalhuisen.

Door de intelligente, cross mediale inzet van deze kanalen voor de verspreiding van lokaal nieuws, kun je DUIC beschouwen als een echte gamechanger in medialand.

— uitgever Joris Daalhuisen
De DUIC Krant rekent af met het beeld van het lokale sufferdje, zoals veel mensen een gratis lokale krant noemen.

— uitgever Joris Daalhuisen
Dat kan alleen in jouw buurt of juist in de hele stad.

— uitgever Joris Daalhuisen
In de visie van DUIC wordt de content die de redacteuren opleveren cross mediaal gebruikt. De eindredacteur wordt een regisseur, die steeds afweegt welke berichten via welk kanaal de wereld in worden gestuurd, om de berichten zo relevant mogelijk te maken voor de lezers. Adverteerders kunnen van deze ontwikkeling profiteren. Niet eerder was het mogelijk om heel nauwkeurig commerciële boodschappen relevant te maken, op het juiste tijdstip, de juiste locatie, het juiste Umfeld. Dat levert een optimaal en effectief bereik op.